Re: ketting vervangen?

> From:           Siem Weel <sweel at worldonline.nl>
> Date sent:      Wed, 10 Sep 1997 15:22:25 +1

> Schoonmaken... hmm, ik heb ooit eens de ketting van mijn racefiets
> schoon gemaakt met een kwastje in een bak petroleum. Zag er daarna
> blinkend uit, maar toen ie er weer om lag, toen was het een groot
> knarsfestijn, want het zand zat in de schakels. Ik heb toen die
> ketting er maar afgegooid en er een nieuwe omgelegd.

Ik kreeg ooit de tip om onderin het bakje een roostertje aan te brengen
zodat het vuil (zand) op de bodem kan zakken en niet meer tussen de
ketting kan kruipen.

Kan je trouwens ook terpetine gebruiken i.p.v. petroleum? Iemand vertelde
mij dat je ook diesel kan gebruiken voor het schoonmaken... Heeft iemand
daar ervaring mee?

Groeten, Chris.
Chris Teuben, Rekencentrum Rijksuniversiteit Groningen