Re: Wizard of Focus, Twister of ...

Waarvoor had je argumenten gehad willen hebben? ;-)
Ik denk dat je vrouw niet helemaal ongelijk heeft, om een reden die ze wsl.
niet bedoeld heeft: het leuke aan klein beginnen is dat je dan na een
tijdje met een gefundeerder oordeel op iets 'beters' kunt overstappen. Die
wisseltruuk kost weer een bak geld, maar daar krijg je dan ook iets goeds
voor, want iets wat je met eravring uitkiest is nu eenmaal meestal beter.
Wat de fietsen betreft: Ook de lowbudgetChallenges zijn OK, maar als je van
jezelf weet dat je veel en hard rijdt en dus so wie so goede onderdelen en
een superstijf frame wilt, dan zijn de dure broertjes wellicht beter.
Als je toch bezig bent (en zonder dat ik de mensen van Challenge het brood
uit de mond zou willen stelen): De tweedehandsmarkt is goed, juist door
mensen die iets goeds hebben maar over willen stappen. Ik zag bijvoorbeeld
laatst op het internet (de ligfietsmarkt) een rode M5 20-28 voorbijkomen,
f1500, 5 jaar oud, beetje afgeragd uiterlijk maar nog goed, nieuwe rollende
delen (die is nog niet verkocht voor zo ver ik weet). Dat soort
aanbiedingen zie je daar vaker en als instap is dat best een goed idee (Het
kan zinvol zijn een ervaren ligfietser even om hulp te vragen bij de keuze).

Succes met de keuze,
groetjes,
Ludger
Ludger Offerhaus, Berlijn