Re: Alleweder of ....?

Hoi Chris,

> Alleweder. [..] Deze fiets (of is het een
> trapauto :) [..]

Die vraag zul je nog vaker horen, als je hem koopt :-).

> Ik denk er sterk aan om het bouwpakket aan te schaffen maar enige
> marktverkenning is hier op z'n plaats. De prijs van het bouwpakket komt
> met de nodige bijkomstigheden (verlichting e.d.) toch snel op zo'n fl 4000
> en ik vraag mij af of er een alternatief is voor de Alleweder. Ik meen dat
> er ooit eens sprake was van een 'Belgische' Alleweder?

Klopt, diverse mensen waaronder ondergetekende hebben daar over gepraat
(zie het archief http://geomatrix.net/ligfiets/archief/, zowel '96 als '97).
De Belgische Alleweder kost kant en klaar, inclusief accu+verlichting,
1 spiegel, 2x7 versnelling, schijfrem, regenkap f 3800,-. De Belgische
Alleweder is op een paar technische punten minder luxe uitgevoerd
dan de Flevo-Alleweder, maar heeft een hoop handige idee\"en in het
ontwerp zitten.

Ik heb gekozen voor de Belgische Alleweder, en ik heb er nu de eerste
750 km opzitten. Ik zal binnenkort eens wat meer recentere ervaringen
over mijn fiets intikken, en een up-to-date vergelijking maken van de Flevo
en Belgische variant.

> Zijn er andere Alleweder-achtige fietsen op de markt?

Ja: de C-Alleweder, en enkele buitenlandse fietsen. Deze zijn tenminste
even duur als twee Alu-Alleweders.

Groet,
Arnold.