Re: Alleweder of ....?

> From:           Arnold Niessen <niessen at xs4all.nl>
> To:             nlhpv at ford.il.fontys.nl
> Date sent:      Tue, 16 Sep 1997 17:14:25 +0200 (MET DST)

> Klopt, diverse mensen waaronder ondergetekende hebben daar over gepraat
> (zie het archief http://geomatrix.net/ligfiets/archief/, zowel '96 als '97).

Zodra hier TCP/IP weer werkt ga ik even snuffelen in het archief.

> De Belgische Alleweder kost kant en klaar, inclusief accu+verlichting,
> 1 spiegel, 2x7 versnelling, schijfrem, regenkap f 3800,-. De Belgische
> Alleweder is op een paar technische punten minder luxe uitgevoerd
> dan de Flevo-Alleweder, maar heeft een hoop handige idee\"en in het
> ontwerp zitten.

2x7 versnelling? Moet dit niet een (Sachs) 3x7 zijn?

> Ik heb gekozen voor de Belgische Alleweder, en ik heb er nu de eerste
> 750 km opzitten. Ik zal binnenkort eens wat meer recentere ervaringen
> over mijn fiets intikken, en een up-to-date vergelijking maken van de Flevo
> en Belgische variant.

Ik wordt nieuwsgierig... Zijn er ergens plaatjes te vinden op het Internet?

> Ja: de C-Alleweder, en enkele buitenlandse fietsen. Deze zijn tenminste
> even duur als twee Alu-Alleweders.

De C-Alleweder... (zucht). Prachtige fiets, maar dat prijskaartje zit zo
erg in de weg...

Groeten, Chris.
Chris Teuben, Rekencentrum Rijksuniversiteit Groningen