Versnellingen

 Hallo liggers & anderen

Mijn bestelde fiets, blue glide, begint op te schieten, en da's mooi.
Als ik er nog wat aan veranderd wil hebben zal ik dat deze week moeten
beslissen. Ik twijfel aan de standaard geleverde versnellingen. Dat
is nu Shimano Deore LX:
Voor 	22-32-42
Achter	11-12-14-16-18-21-24-28
Dat levert weliswaar een groot bereik op maar het nadeel zijn de
nogal grote stappen tussen de versnellingen. Voor het klimmen met
bagage wil ik de 22*28 er wel graag inhouden, het omhoog fietsen gaat
met een ligfiets toch wat anders. Op mijn bukfiets op een goede
vlakke weg met windstil weer is mijn kruissnelheid met bagage rond de
23Kmu. Met m'n ligfiets zal dit misschien iets sneller zijn. Juist in
dit snelheids gebied wil ik veel kleine stapjes hebben. Met bagage
wil ik nooit harder dan 30Kmu, een zwaar verzet is dan ook niet
nodig.

Is er nog iemand die hier een goede suggestie voor heeft ?
     Groeten Rik