Re: overzicht ligfietsen

Ha Marcel

Op 18 Sep 97, 12:48 uur, schreef Marcel Wijkstra over Re: overzicht
ligfietsen:

> Daar ben ik het mee eens. Probleem voor mij: hoe deel ik de huidige
> verzameling Nederlandse ligfietsen effectief in? Per merk lijkt me

Ik meen enige expertise op het gebied van (web-)design ter hebben en
mijn idee is: zo plat mogelijk houden. Een beknopte homepage met een
beperkt aantal links naar de hoofdstukken. Die hoofdstukken mogen
best uitgebreid zijn, maar beperk je ook hier in de links naar andere
sites etc. Als je een link ziet, ben je geneigd die ook te volgen met
als resultaat dat je de mensen eerder het bos instuurt dan dat je ze
de informatie geeft die ze zoeken. Een gulden regel is dat je indexen
etc. nooit meer dan 4 niveaus diep moet maken. Met andere woorden,
met maximaal 4 muisklikken moet je daar zijn waar je als gebruiker
wilt wezen.

Als indeling zou ik idd uitgaan van de merken. Je kunt gaan indelen
op karakteristieken, maar dan zijn er altijd wel een paar fietsen die
in geen enkele categorie passen of een aantal fietsen die in meerdere
categorieen passen.  Ik zou per merk een pagina maken en bij elk
model duidelijk aangeven wat voor type het is. Je zou eventueel ook
een trefwoordpagina kunnen maken op type, waarbij je dan simpelweg
links maakt naar een bepaald merk en model. Maar dat is wel veel werk
om te maken en vooral om bij te houden...

Overigens,  wat mij heel belangrijk lijkt is dat aangegeven wordt
waarvoor je de fiets het beste kunt gebruiken. Dus is het model
primair om te racen, voor woon-werk verkeer, ontspanning etc.

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl
Home: http://www.worldonline.nl/~sweel/