Re: Versnellingen

	Hallo

Iedereen hartelijk bedankt de reacties. Ik heb eens even Sheldon
Brown gekeken, fraaie pagina.
Mijn knieŽn stellen het rijden met een licht verzet zeer op prijs. Ik
heb geleerd dat het beter voor mijn humeur is om de na korte tijd
optredende en steeds heftiger wordende protesten te voorkomen. Om ook
op de steilere hellingen een relatief hoog been ritme te kunnen
handhaven moet ik wel kleiner dan 1:1 kunnen schakelen. Op mijn
randonneur, 28" wielen, heb ik nu :
Voor 	26-36-46
Achter	32-28-24-21-19-17-15 ( Sachs )
Op de tochten met bagage heb ik mijn zwaarste verzet van 46*15 alleen
gebruikt met zware storm achter, in totaal een keer of drie. Het hele
lichte 26*32 wordt wel regelmatig gebruikt. Voorlopig wil ik de 22*28
er op tochten met bepakking dan ook wel bij houden.

Ik ga eerst een paar maanden met die 11-28 uitzoeken wat ik werkelijk
gebruik als zwaarste verzet op een vlakke weg. Daarna zie ik wel
verder.
     Groeten Rik