re:ZomerZitKussen Blue Glide

"Eric van den Akker" <H.J.M.vdnAkker at kub.nl> schreef,...
Subject: ZomerZitKussen Blue Glide

-Dag allen,

-Eindelijk heb ik dan nu het besluit heb genomen om een ligfiets te gaan
-kopen. Na een bezoek aan de open dag bij de Liggende Hollander is
-mijn keus gevallen op de Blue Glide.

-Ik heb echter nog wel twijfels over het zitje van deze fiets. Ik vrees dat
-het standaard zitje van schuimrubber een natte rug zal opleveren. Zijn er
-mensen die ervaring hebben met het zomer-zitkussen dat Speedliner voor fl.
-84,- als accessoire levert voor deze fiets? Het is een kussen van super
-open sponsweefsel dat met klitteband wordt bevestigd. Is dit een
-investering die de moeite waard is?

-Groeten,
-Eric van den Akker

Ik heb een zomer kussen van M5 Streat Legal en een winter kussen. Ik ben
een matige zweter. Ik gebruik nu het zomer kussen.

Maar als het boven de 20 graden wordt en ik fiets rond de 29 km/hr dan
neemt mijn overhemd indien het een donker gekleurde is grote plekken onder
mijn arm aan en een kleffe rug. Ik moet dan echt een half uur op drogen.

Niet zo fijn. Nu heb ik vandaag zo'n 25 km/hr gefietst en dan gaat het
goed. Zeker met die lekkere frisse ochtend temperatuur van 7-10 graden.

Ik heb bij de liggende hollander een "naar mijn mening" nog beter
alternatief gezien. Dat was een structuur van ik zal het omschrijven als
"plastic gaas structuur". Dan zit je vrij van je kussen zo'n 1/2 cm. Dan
kan de lucht echt ventileren.

Nadeel was dat het geval geloof ik 180 gulden kostte. Maar als je toch
zoiets overweegt zou ik eens vragen of je een fietstochtje van 1/2 uur mag
maken. Even  de fransse baan in eindhoven rond fietsen met een hoog
gemiddelde. Dan weet je het zeker.
Groeten Hans ten Berge
Microsoft Certified Solution Developer.............................
Werk+Prive:Hans.ten.Berge at nlehvfm1.origin.nl.......................
Prive     :H_ten_Berge at compuserve.com..............................
Klant     :Hans.tenBerge at ehv.cp.philips.nl.........................
Homepage  :ourworld.compuserve.com/homepages/H_ten_Berge...........
           Bevat ook een ligfiets pagina. M5 Streat legal..........