Re: Zomerzitkussen

Ligfietsers,

Ik zal mijn pogingen om mijn rug droog te houden ook even aan jullie
doorgeven.

Op mijn (zelfbouw) flevo bike zit een polyester kuipje (naar de mal van
flevo). Dit leverd echt een plasje vocht op in het kuipje.

Hierna heb ik een 3M matje (zo'n matje dat de meeste mensen op de grond
leggen) in het stoeltje geplakt. De natte rug bleef, het water in het
matje verzamelde zich niet meer tot een plasje.

Op advies van een collega ligfietser heb ik het matje vervangen door
schuimrubber (verpakkingsmateriaal voor hardeschijven). En dit
schuimrubber in een vissenvleespatroon (vissengraat, waar geen graat zit
zit schuim) geplakt. Een kleine (mischien wel pshygologische)
vermindering van het transpiratie vocht.

Tot slot heb ik voor het stoeltje een badstof hoes gemaakt. Deze neemt
het
vocht beter op, maar blijft ook nat. Het comfort is beter: Het voelt
minder koud aan als ik met een natte rug weer ga zitten.

Op mijn hurri heb ik een AT (Anti Transpiratie, Advanced Technology?)
mat.
Ook hier wordt ik bij inspanning nog nat maar aanzienlijk minder dan op
mijn flevo. Mischien is deze natheid te vergelijken met een natte rug op
een bukfiets.

Een vriend van mij heeft de gesloten cel van challenge op z'n hurri. Dat
levert hem ook een natte rug op. Hierover heeft hij zijn AT mat. Dit
vind hij een aanzienlijke verbetering.

Toni "met nog steeds een te natte rug" Cornelissen