Re: Snelheid

en Ludger schreef vervolgens:

> Of je bent tamelijk sterk, of je fiets PC is stiekum toch niet zoo goed,
> lijkt mij. Of de anderen hebben het over wat ze *meestal*/bijna altijd
> rijden en als zij soms even hun best doen rijden ze 77km in een uur.....
> ;-)

Ik hoop eigenlijk dat ik op mijn ligfiets (als hij straks af is) ook wel
wat harder rijdt. Als ik op mijn racefiets een stukje ga fietsen kom ik
thuis met toch wel minstens 28 km/h op de teller als ik alleen fiets.
Met een groepje waarbij het kopwerk afgewisseld wordt, ligt het gemiddelde
altijd boven de 30 km/h (maar ook weer niet boven de 35) en dan gaat het
over afstanden van 60 tot 100 km.
Ik ga er vanuit dat ik op de ligfiets (soort FlevoRacer-imitatie) ook
gemiddeldes van 30 haal, maar dan met minder moeite.
Wat is eigenlijk de topsnelheid op vlakke weg, met weinig wind, die op
een FlevoRacer te halen is?

--
Groeten van Niels,
               O                                  __o
Niels Geerts                            | Email:  niels at wfw.wtb.tue.nl
Department of Mechanical Engineering    | Phone:  +31 40 2473358
Eindhoven University of Technology      | Adress: Wh -1.127, PO Box 513,
The Netherlands                        	|         5600 MB Eindhoven