Re: Afwisseling baat

Erno schreef:
#In mijn schuur stond al heel lang een oude, maar niet versleten racefiets.
Dat zou ik nou een perfect object vinden om te verzagen en om te bouwen
tot ligfiets ;-)

#Wel ben ik ervan overtuigd dat het niet verkeerd is eens wat afwisseling te
#brengen in het fietsen, zeker als het - zoals voor mij - de enige sport is.

Ik zou je gelijk geven, maar ik heb ook wel eens gelezen dat het juist
af te raden is om om-en-om te lig- en te bukfietsen. Met name voor hen
die gevoelig zijn in de knieen schijn je dan nooit te wennen aan de
liggende (meer belastende) manier van fietsen. Maar ja, dat kan best
een indianenverhaal zijn, al heb ik nog nooit een indiaan (*) op een
ligfiets gezien.

Persoonlijk denk ik dat het, niet onverstandig is om ook de spieren
in het bovenlijf, en dan met name de buik, getraind te houden.
Wat dat betreft zou ik best wel een roeifiets willen hebben. Maar
ja, de pegels, he...

Marcel.

(*) Ik bedoel hiermee uiteraard de stereotiepe stripverhaalindiaan,
niet de mens die Clumbumbus zag toen hij dacht in India te zijn
gearriveerd.

 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at wins.uva.nl
-