Re: snelheidsmonsters

Karel Duran schreef:
>Nu begin ik mij toch werkelijk af te vragen of ik nog wel aan een
ligfiets
>moet beginnen. Het is er uiteindelijk toch om te doen dat je lager ligt
en
>minder wind vangt en dus sneller bent dan op een bukfiets? Voorgaande
>diskussie geeft mij het gevoel dat dat allemaal wat tegenvalt......

Als je echt voor de snelheid wilt gaan moet je een stroomlijn op je
fiets zetten. Ligfietsen zonder stroomlijn gaan ongeveer even snel als
een goede racefiets. Natuurlijk is ook de berijder een factor voor de
snelheid.

De voornaamse reden waarom ik op een ligfiets rijd is het comfort. Ik
vind het heerlijk om een dag op zo'n fiets te liggen en dan zonder
zadelpijn of pijn in mijn polsen af te stappen. Hoge snelheid vindt ik
ook wel leuk, maar daar wordt je zo moe van. Voor de statistieken: Ik
rijd zo tussen de 20 tot 25 km/h gemiddeld. Op mijn teller die na 2 sec
stilstand stopt.

Toni "Liggen impliceert uitrusten" Cornelissen