Re: snelheidsmonsters ?

> Is kruissnelheid hetzelfde als gemiddelde snelheid?

Poging tot definities:

- Gemiddelde snelheid (1): De afstand van A tot B gedeeld door de tijd
  die je erover doet om van A naar B te komen. Hierin worden tijden die
  je stilstaat bij stoplichten en zo gewoon meegenomen.
- Gemiddelde snelheid (2): De gemiddelde snelheid die een fietscomputer
  aangeeft waarbij na 5 sec. stilstaan voor een stoplicht de tijdmeting
  stopgezet wordt en pas weer begint te lopen als je gaat rijden.
- Kruissnelheid: de gemiddelde snelheid die je tijdens het fietsen op
  je display hebt staan. Als je bijvoorbeeld tijdens het fietsen de teller
  continu op 30 probeert te houden zal je gemiddelde snelheid bij thuiskomst
  ongeveer 25 (?) zijn omdat het optrekken en remmen hierin meegenomen zijn.
- Topsnelheid of Maximumsnelheid: De snelheid die gedurende (zeer) korte
  tijd bereikt is.

Mee eens?
--
Groeten van Niels,
               O                                  __o
Niels Geerts                            | Email:  niels at wfw.wtb.tue.nl
Department of Mechanical Engineering    | Phone:  +31 40 2473358
Eindhoven University of Technology      | Adress: Wh -1.127, PO Box 513,
The Netherlands                        	|         5600 MB Eindhoven