RE: Hallo allemaal

On Thursday, September 25, 1997 10:06 AM, Ludger Offerhaus
[SMTP:ljo at gfz-potsdam.de] wrote:

> XQ6, maar ik zit niet zo in de p.s.i.'s, yards, ounces en zo. Wat
is
> furlong/forthnight?

De referentie is waarschijnlijk naar een populaire quote die een van
de ontelbare variaties is op  "Murphy's law".

"In any physical or mathematical problem the givens will be stated in
the least usable unit. Speed for example is given in furlongs per
forthnight)

Een furlong is geloof ik een tiende van een mijl, ofwel de gemiddelde
lengte van een akker. (De naam refereert naar een  "voor", ofwel het
spoor dat een ploeg achterlaat...). En een forthnight is een
veertiendaagse...

vr.gr.
Krist