RE: snelheidsmonsters ?

On Thursday, September 25, 1997 10:03 AM, niels at wfw.wtb.tue.nl
[SMTP:niels at wfw.wtb.tue.nl] wrote:
> Poging tot definities:
> - Kruissnelheid: de gemiddelde snelheid die je tijdens het fietsen
> op
>   je display hebt staan. Als je bijvoorbeeld tijdens het fietsen de
>   teller
>   continu op 30 probeert te houden zal je gemiddelde snelheid bij
>   thuiskomst
>   ongeveer 25 (?) zijn omdat het optrekken en remmen hierin
>   meegenomen zijn.

Ik zie kruissnelheid eerder als een vrij constante snelheid die je
lange tijd volhoudt. Die kan wel eens varieŽren, maar mijn
persoonlijke ervaring is dat, gegeven een bepaald wegdek, weer, etc.
ik op een gegeven moment een bepaald traptempo/verzet ga fietsen dat
me lekker ligt, en dat ik dat moeiteloos kilometers achtereen
volhoud. Dit is dan mijn kruissnelheid. Op een goede vlakke weg, bij
windstilte, ligt dit bij mij zo rond de 35 km/h, waarbij ik in mijn
hoogste verzet zit.
Ik merk dat zelfs als ik geen aandacht aan mijn tellertje besteed ik
in vergelijkbare omstandigheden telkens weer hetzelfde tempo fiets.

vr.gr.
Krist