Re: snelheidsmonsters ?

Ha Karel

Op 25 Sep 97, 8:24 uur, schreef Karel Duran over snelheidsmonsters ?:

> Nu begin ik mij toch werkelijk af te vragen of ik nog wel aan een
> ligfiets moet beginnen. Het is er uiteindelijk toch om te doen dat
> je lager ligt en minder wind vangt en dus sneller bent dan op een

Allereerst, een ligfiets is voor gewoon rijden op de weg altijd beter
dan een bukfiets. Maar het blijft een fiets. Je moet trappen om
vooruit te komen. Wat dat betreft ben je niet veel beter af op een
ligfiets.

Ik heb een ligfiets gekocht met als prioriteit comfort. Ik wil lekker
kunnen fietsen zonder dat na een kwartier mijn handen gaan slapen. Ik
zit ook niet te wachten op rugpijn, en een 'slaapzak' is helemaal
irritant. En het is ook wel lekker als op een klinkerweg de
vullingen in de kiezen blijven zitten. Allemaal probleempjes die ik
op de ligfiets niet meer heb.

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl