Re: snelheidsmonsters ?

Hier mijn ervaringen met snelheden:

Op mijn bukfiets reed ik tussen de 20 tot 25km/h. Op de flevo racer
reed ik tussen de 30-35km/h. Op mijn huidige ligfiets, een optima
condor met voor- en achtervering, uitermate comfortabel eveneens
30-35km/h. Deze snelheden haal ik voor woon/werk verkeer, een afstand
van 18 km.

Snelheden tot 40km/h zijn te doen, maar ontspannen rijden is het dan
niet meer.

Overige info:
-max gehaalde speed flevo racer: 62 km/h (vlakke polderweg, wind
 in de rug)
-max gehaalde speed optima condor: 85 km/h (vakantie Noorwegen, berg af)
                                   53 km/h (vlakke polderweg, weinig
wind)

Cheers, Gilbert