Re: snelheidsmonsters ?

K> Nu begin ik mij toch werkelijk af te vragen of ik nog wel aan een
K> ligfiets moet beginnen. Het is er uiteindelijk toch om te doen dat
K> je lager ligt en minder wind vangt en dus sneller bent

Ik ben in het bezit van een (zelfbouw; niet door mij) flevotrike
(helemaal van RVS, beetje zwaar, maar een plaatje om te zien) waarmee ik
(zo af en toe) mee naar het werk rij. Dit is een afstand van 20
kilometer, waar ik zo'n 45 minuten over doe (max
rij-gemiddelde-snelheid: 27.2 km/u). Dit viel mij eerlijk gezegt een
beetje tegen; op mijn racefiets zou ik dit aanmerkelijk sneller doen.
Misschien dat ik nog eens een flevoracer moet aanschaffen voor het echte
snelle werk.

S> Ik wil lekker
S> kunnen fietsen zonder dat na een kwartier mijn handen gaan slapen. Ik
S> zit ook niet te wachten op rugpijn, en een 'slaapzak' is helemaal
S> irritant. En het is ook wel lekker als op een klinkerweg de
S> vullingen in de kiezen blijven zitten. Allemaal probleempjes die ik
S> op de ligfiets niet meer heb.

De meeste zaken Siem hier noemt heb ik als bukfietser nooit echt veel
last van gehad. Moet ik wel opmerken dat ik als bukfietser nooit enorme
afstanden reed. Het grote voordeel van mijn trike over mijn racefietsje
is inderdaad het comfort. Het enige nadeel dat ik op mijn trike
ondervind is dat ik na een half uurtje last krijg van slapende tenen.

Martin