Re: snelheid trike

Beste Martin,

op de trike vang je relatief veel wind (je zit vrij hoog en niet erg vlak)
door het voor een ligfiets grote frontale oppervlak en je hebt een wiel
extra wrijving en je verliest nog wat energie in de voorvering (als je die
hebt), dus de teleurstelling dat hij niet harder gaat is normaal. Ik ken
het zelf ook. Als je maar lekker ligt. Ik begon op een gegeven moment bij
tegenwind een beetje onderuit te zakken op het zitje om minder wind te
vangen. Toien was het dus tijd voor iets snellers, en idd, op mijn snellere
nieuwe bleef ik altijd lekker gewoon liggen, want onderuitzakken zou toch
niet veel uit maken.

Wie hard wil: vlak liggen, dat is nog belangrijker dan laag. En geen
fladdertrui aan! Zie FIETS en NVHPV-nieuws **-199*.

>Martin

Ludger Offerhaus, Berlijn