Re: snelheidsmonsters ?

Ha Ludger

Op 26 Sep 97, 9:04 uur, schreef Ludger Offerhaus over Re:
snelheidsmonsters ?:

> pedalen staan op de kasseien en heb nergens lat van, op mijn (voor

Mja, maar er zijn hier wat stukken weg met een paar kilometer klinker
en het is toch niet echt lekker om dat staande te fietsen... Zeker
niet op een racefiets.

> kiezen. Jij had toch een Amigo? Niet uitproberen hoor, maar wat doet
> die voorvering als je bij 60km/h in een bocht golven in de weg
> tegenkomt? stuiter/zweef je dan niet van de weg af?

Geen idee, die rubberblokken kun je verstellen zodat je een stugge of
zachte vering hebt. Bij fietspaden met veel kuilen en
hobbels 'dein' ik er lekker over. Overigens is de term vering
wellicht wat overdreven, het zijn meer schokbrekers. En niet te
vergeten dat het stoeltje ook behoorlijk wat opvangt. Ik denk dat
zo'n (gaas)bespanning wat dat betreft beter is dan zo'n 'solide'
stoeltje van triplex, alu etc.

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl