Optima Condor

Beste Gilbert,

Ik heb onlangs een dagje proef gereden - bij de liggende hollander - op een
eveneens volledig geveerde optima condor (26") en dat beviel me uitstekend.
Ik overweeg er ook een aan te schaffen, alleen is de prijs wat aan de hoge
kant (ongeveer 4500 gulden meen ik, voor een nieuw exemplaar). Hoe
bevalt-ie jou na wat langduriger gebruik ? Ik had twee "puntjes van
kritiek": 1. Je kon het stuur eigenlijk maar in 1 positie vast houden ('t
was een recht onderstuur, dat wel te vervangen is door een omgedraaide
ossekop); 2: Het zitje was voor mij (1,96 ) aan de kleine - en smalle -
kant, maar ook daar schijnt wat aan te doen te zijn.

Ook wat betreft "snelheid" viel het me niet tegen; hoewel niet gemeten met
een boordcomputer, had ik toch het idee hogere gemiddelden wat langer vol
te kunnen houden dan op een bukfiets - die ik al jaren geleden afgezworen
heb. Volgens mij kan je harder als je lekker ligt. Comfort first.

Groet
Henkjan Korpel