Re: terreinhurri

>Ik vind de volledig geveerde hurri lekker rijden.Je krijgt nu in elk geval
>niet meer zo'n hengst aan het stuur als je door een kuil rijdt (zoals jullie
>allemaal wel weten stuurt de hurri nogal zenuwachtig).
>het enigste wat ik dus niet moet doen is de voorrem gebruiken bij het ingaan
>van een bocht, want dat leidt tot zwabbergedrag (zeker op hogere snelheid).
>Ik heb 'm ook met bagage gereden (zo'n 10 kilo), en dat reed ook goed.

(H) Nu ben ik toch nieuwsgierig, zwabbergedrag door het gebruik van de
voorrem, dat lijkt me toch niet echt fijn. Als ik al voorvering zou
overwegen dan is het om juist op vakantie-tochten te gebruiken. Maar om nou
in de afdaling te gaan zwabberen omdat je voor een haarspeld moet remmen;
dat lijkt me nogal gevaarlijk. Wat voor remmen gebruik je?

Nu we het toch over remmen hebben. Ik heb op mijn Hurri Magura remmen
gemonteerd, waarvan de blokjes snel slijten. Daartoe heb ik "rode" blokjes
gekocht, die nog iets duurder zijn maar volgens Lohman ook iets slijtvaster.
Maar na een weekje Zwitserland, een week geleden, en dus een aantal flinke
afdalingen, zijn de blokjes weer aan vervanging toe. Ik overweeg dan toch
maar schijfremmen. Ook al omdat de velgen supersnel oververhit raken tijdens
afdalingen. Nu kan ik me herinneren dat een tijdje terug ook een discussie
ontstond over schijfrem, maar heeft iemand slechte ervaringen met een
schijfrem (voor)?

Hurri Harry
De hartelijke krekken

Harry en Rens  O