Re: neksteun

On Sat, 27 Sep 1997 23:15:22 +0100, you wrote:

[knip]
>Een andere kwestie: mensen vragen onderweg wel eens (tijdens mijn
>proefritten zelfs al enkele malen) of je geen last van je nek krijgt op een
>ligfiets. Met het air van een jarenlange ligfietser vraag ik dan of ze
>diezelfde vraag wel eens aan een bukracer hebben gesteld, zij het dat zo
>iemand z'n nek de andere kant uit moet buigen. Toch vroeg ik me ook zelf
>onderweg of zo'n zitje niet zodanig verlengd zou kunnen worden dat je enorm
>aan comfort wint doordat je nek en je hoofd gesteund worden. Bij de Twister
> [...]

Dat wordt mij dus ook veel gevraagd, aangezien ik door de voorvering nog
verder achterover lig (ik weet 't, kan het stoeltje rechter zetten, doe
dit echter niet), maar ik heb nergens last van. Ik had op mijn bukfiets
meer last van mijn nek dan op de slaapfiets, en als ik dan mijn nek wilde
ontspannen, dan moest ik naar beneden kijken, wat mijn blik naar voren
ernstig ontnam. Al met al gevaarlijk dus. Misschien dat een optionele
hoofdsteun niet zo gek is.

Salu,

                                -martin-
                      zap at xs4all.nl - ICQ#2907241
                            editor at OMC-TV

        ANTI-SPAM: To reply change the 5 into a 4 in my address