Re: terreinhurri

On Sun, 28 Sep 1997 13:00:05 +0100, you wrote:

>(H) Nu ben ik toch nieuwsgierig, zwabbergedrag door het gebruik van de
>voorrem, dat lijkt me toch niet echt fijn. Als ik al voorvering zou
>overwegen dan is het om juist op vakantie-tochten te gebruiken. Maar om nou
>in de afdaling te gaan zwabberen omdat je voor een haarspeld moet remmen;
>dat lijkt me nogal gevaarlijk. Wat voor remmen gebruik je?

Ik gebruik dus ook Magura's. Als ik afrem met mijn achterrem, is er niets
aan de hand. Misschien dat ik wat te krachtig afrem, want ook aan de
Magura's moet je wennen, waardoor de fiets wel erg naar beneden duikt,
wat dan leidt tot gezwabber. Overigens ben ik ook nog maar een relatieve
beginneling, en moet nog steeds verder zien te gaan in het sturen m.b.v.
je evenwicht, i.p.v. alleen maar het stuur (het lijkt wat op motor rijden).

>Ik overweeg dan toch
>maar schijfremmen. Ook al omdat de velgen supersnel oververhit raken tijdens
>afdalingen. Nu kan ik me herinneren dat een tijdje terug ook een discussie
>ontstond over schijfrem, maar heeft iemand slechte ervaringen met een
>schijfrem (voor)?

Als ik de ATB/MTB/VTT bladen zo lees, is de schijfrem ideaal bij veel
bergaf rijden. Je moet dan wel een speciale naaf op je fiets zetten, en
vaak ook je wiel anders spaken, omdat er grotere krachten op je spaken
komen te staan (exacte details weet ik echter niet, moet ik opzoeken).
Magura heeft sinds kort een hydraulische schijfrem, die wel fijn schijnt te
zijn (maar de eerste productiebatch moest weer terug naar de fabriek).

Salu,

                                -martin-
                      zap at xs4all.nl - ICQ#2907241
                            editor at OMC-TV