Re: neksteun

Punt een: een bovenstuur blijft iets scherper sturen dan een onderstuur,
maar de houding is ietsjes (erg klein verschil) vermoeiender voor je armen
(ik stuur dan ook steeds met een arm tegelijk).

Punt twee: Het naar voren buigen van je nek veroorzaakt aanpassing (zeg
verkorting) van enige nekspieren, waardoor je hoofd ook in het dagelijks
leven naar voren wil gaan blijven staan (als je maar vaak genoeg fietst).
Een nek/hoofdsteuntje is leuk tot je hoofd een knal krijgt bij de volgende
kuil in de weg. Op de baan is dat (bij gebrek aan kuilen) wellicht
acceptabel, voor op de weg zou ik het niet graag uitproberen.
Aanpassing nekspieren aan Hurri bij 30km/dag duurde bij mij een week of
drie...

Groetjes
Ludger
Ludger Offerhaus, Berlijn