RE: Optima Condor

On Saturday, September 27, 1997 12:24 AM, Henkjan Korpel
[SMTP:HenkJanKorpel at mococo.nl] wrote:
> Beste Gilbert,
>
> Ik heb onlangs een dagje proef gereden - bij de liggende hollander
-
> op een
> eveneens volledig geveerde optima condor (26") en dat beviel me
> uitstekend.
> Ik overweeg er ook een aan te schaffen, alleen is de prijs wat aan
> de hoge
> kant (ongeveer 4500 gulden meen ik, voor een nieuw exemplaar). Hoe
> bevalt-ie jou na wat langduriger gebruik ?
Ik heb de mijne nu ongeveer een jaar (ook bij kemper vandaan), en hij
bevalt mij uitstekend.
Het was wel even oefenen.
>Ik had twee "puntjes van
>
> kritiek": 1. Je kon het stuur eigenlijk maar in 1 positie vast
> houden ('t
> was een recht onderstuur, dat wel te vervangen is door een
> omgedraaide
> ossekop);
Ik vind een ossekop stuur beter. Dit heb ik dan ook op mijn fiets
laten monteren. Lekker ontspannnen je handen er op laten hangen, en
schakelen met twee vingers...
Voor een condor met onderstuur moet je wel groot genoeg zijn. Ik ben
1m82 en ik krijg mijn benen net nog aan de grond...

>2: Het zitje was voor mij (1,96 ) aan de kleine - en
> smalle -
> kant, maar ook daar schijnt wat aan te doen te zijn.

Ze hebben dacht ik inderdaad verschillende maten.

> Ook wat betreft "snelheid" viel het me niet tegen; hoewel niet
> gemeten met
> een boordcomputer, had ik toch het idee hogere gemiddelden wat
> langer vol
> te kunnen houden dan op een bukfiets - die ik al jaren geleden
> afgezworen
> heb. Volgens mij kan je harder als je lekker ligt. Comfort first.

Comfortabel is ie beslist. Ik heb die huurfiest van Kemper eens een
dagje mogen lenen (want de fiets die ik besteld had was wat
vertraagt, en ik wou toch wat gaan fietsen) en heb er toen meteen
meer dan 100km op gedaan. Tegenwoordig lukt het mij aardig om een
kruissnelheid van zo'n 33 a 35 km/h aan te houden.
vr.gr.
Krist