zoek ligfietsmaat

Beste ligfietsers,

Mijn naam is Peter Moors en ik ben al sinds enkele maanden geabonneerd op
deze prachtige mailinglist en dito archief. In augustus heb ik mijn ligfiets
afgehaald, die ik eind april had besteld. Het is een Callenge Hurricane
Aluminium met hydraulische vering en Magura remmen voor en achter. Nadat ik
er eerst enkele korte ritten op gefietst heb, ben ik een fietsvakantie gaan
doen in Engeland. De fiets heb ik meegenomen in een draagtas van Elan en
vervoerd in de trein. Dit was met wat moeite best wel te doen, maar de
volgende keer haal ik niet alleen het voorwiel, maar ook het achterwiel van
de fiets, zodat de ingepakte tas nog kleiner wordt. Het fietsen in Engeland
was lekker pittig: veel steile, maar korte heuvels. Het maximale
steigingspercentage wat ik heb meegemaakt was 30%: op deze helling moest ik
na enkele tientallen meters afstappen en verder lopen. De vlakkere hellingen
kon ik wel helemaal per fiets bedwingen. Engeland is een mooi fietsland,
echt een aanrader.

Toen ik weer terug kwam in Nederland heb ik allerlei routes gefietst die ik
ook op een normale sport- of racefiets heb gefietst: de oude, bekende
omgeving ging opnieuw voor me leven omdat ik deze vanuit een veel lager
standpunt dan voorheen kon bekijken. Het viel me ook op hoeveel fietspaden
we in Nederland hebben: hier mogen we trots op zijn! Er valt natuurlijk wel
wat te verbeteren aan de kwaliteit van een aantal paden, maar met een
hydraulische vering kan een onverwachte kuil niet zoveel kwaad als je maar
je stuur goed blijft vasthouden.

De laatste tijd ben ik fietsroutes van de ANWB in de provincie Utrecht aan
het fietsen en ik heb een in Limburg gefietst. Dit doe ik het liefst in het
weekend vanwege mijn drukke baan bij een automatiseringsbedrijf. De
uitdaging zoek ik het behalen van een hoge gemiddelde snelheid op een route
en in het bedwingen van hellingen. Als ik rustig wil gaan fietsen om van de
omgeving te genieten dan rij ik samen met mijn vriendin: die houdt niet van
hard fietsen omdat ze twee keer een ongeluk heeft gehad met een fiets.

Voor het ontspannen fietsen heb ik dus een fietsmaat, maar voor het lekker
doorjakkeren nog niet. Dat komt ook omdat ik pas verhuisd ben. Er zitten
hier wel twee fietsclubs, maar ik weet niet of die voor mij als ligfietser
wel leuk zijn.

Daarom vraag ik aan jullie: wie wil er af en toe, en liefst in het weekend,
een stevige ligfietstocht met mij rijden? Ik woon in Montfoort: dat ligt
tussen Utrecht en Gouda. Stuur je eventuele reactie het liefst naar mijn
eigen e-mailadres,

Met vriendelijke ligfietsgroet,

Peter G.G. Moors

p.g.g.moors at knoware.nl