rijden met bukfietsers

Erik Smits writes:
> 2 weken geleden Luik-Bastenaken-Luik gereden. Omdat ik al tien
> jaar met hetzelfde groepje fiets, en ik nu als enige op de
> ligfiets, kon ik goed effect ligfiets inschatten. In de
> afdalingen is die superieur. ...klimmen wel frustrerend...
> omdat ik alleen benen kon gebruiken.

Hoop dat ligfiets toch ook superieur was, anders dan alleen afdalend?
(Anders kun je net zo goed in een zeepkist gaan zitten.)

Reed zelf ook eens met ploegje bukfietsers.
Ervaring in plat Nederland, met harde (Bft 6+) tegenwind: na een stop spuiten
bukfietsers weg, ik kom langzamer op gang en moet lijdzaam toezien hoe ze
zich langzaam uit het zicht rijden: in mijn eentje heb ik geen kans
tegen een groepje dat elkaar uit de wind houdt.
(Maar na een uurtje houd ik weer dankbare afgewaaide bukfietsers uit de wind.)

Buk- en ligfietsers: het convenieert niet altijd.
Kees Doets