Re: SPD en stroomlijn

> In een stroomlijn kun je je voeten niet zien, en moet je op de tast je schoenen in je pedalen klikken.
>
> Er zijn meerdere systemen dan SPD, en het lijkt me dat SPD vrij klein is, dus niet optimaal in deze omstandigheden.
>
> Heeft iemand ervaring met andere systemen?

Ik heb ervaring met Look en SPD. (look op racefiets, SPD op ATB)
Ik ben er zeker van dat ik blindelings makkelijker in mijn SPD's klik,
dan in mijn Looks. Belangrijkste reden is dat die SPD's dubbelzijdig zijn
uitgevoerd.
Bij de Look pedalen kijk ik meestal even of ik de voet goed voor het pedaal
heb, bij de SPD gaat het automatisch goed.
Zeker ook gezien de beperkte ruimte in een stroomlijnpunt lijken SPD's
beter, omdat je een minder grote draai met je voet hoeft te maken om uit
te klikken.

--
Groeten van Niels,
               O                                  __o
Niels Geerts                            | Email:  niels at wfw.wtb.tue.nl
Department of Mechanical Engineering    | Phone:  +31 40 2473358
Eindhoven University of Technology      | Adress: Wh -1.127, PO Box 513,
The Netherlands                        	|         5600 MB Eindhoven