Re: instelling teller (computer)

> Hoi,

> Ik vrees dat je toch een foutieve waarde gaat vinden op je tellertje op deze
> manier. Volgens mij staat in de formule pi*D, de D voor 'diameter'. Ik weet

etc.

Ja ja, ho maar. Uiteraard vergiste ik me even. Lees inderdaad maar D/2
i.p.v. D. Het ging mij erom duidelijk te maken dat de wieldiameter,
die voor de wielomtreks-bepaling (pi.D) van het computertje van belang is,
gelijk is aan, ja, 2* de afstand as-grond onder representatieve
belading. Je kunt dus niet zomaar iets uit de bandenmaat afleiden.
Daar ging het om.

Nu over de bepaling van de wielomtrek. Ik heb al aangegeven dat volgens mij
de nauwkeurigste methode gewoon die is waarbij je de per computer
gemeten afstand vergelijkt met die over b.v. een weglengte van 5 of
10 km. Heb je zo'n wegvak niet bij de hand en wil je toch redelijk nauwkeurig
zijn, pas dan de methode toe met de krijt (beter: potlood) streepjes
op de grond zoals in de mailtjes hiervoor beschreven en het liefst over een
aantal wielomwentelingen.

--
 (____)     Joop H.M.Gooden  Voorsterweg 31, 8316 PR Marknesse