intro bijdrage: reacties van mens en dier

Zoef, miep miep, whaauuww!, zo he, da's leuk, he kijk een ligfiets...een tandem
zelfs!, geinig (op z'n amsterdams uitgesproken), da's het betere werk, wel mee
trappeuuh, he kijk daar eens, pas op een...lange fiets, kijk mam een dubbelt fiets
(meisje ca. 3 jaar), tof, wij gaan lekker harder (2 racefietsers), ja zo kan ik het
ook (een fietser die nauwelijks heuvel op komt in Limburg), jeeusus gevaarlijk zeg,
aanmoedigingen tijdens klimmen (Frankrijk, Polen, Tsjechie), duim omhoog, toeteren,
vaker voorrang krijgen waar je het niet hebt, wie viel koste? wie viel dollar?
(Polen), gejoel vanaf een terras, automobilisten die kilometerslang met je mee
rijden maar niets zeggen alleen maar kijken, automobilisten die stoppen om te kijken
en/of foto's te nemen (soms na toestemming te hebben gevraagd), een dozijn Tsjechen
die tegelijkertijd foto's nemen nadat eentje twee dagen lang moed had verzameld om
het te vragen, gaat zeker wel hard he? waarna ik een getal noem dat ca. 20% te hoog
is zodat de vraag steller bevredigd vertrekt, een klas zeer beleefde Poolse kinderen
waarvan eentje tussen een hoop gegiechel door in keurig Engels vraagt of in Holland
iedereen zo'n fiets heeft, zeker wel last van je nek he?, tjeumpie dat heb ik nog
nooit gezien, zelf gebouwd?, dieven die s'nachts eraan zitten maar gelukkig teveel
herrie maakten, nieuwsgierig meelopende honden, idem paarden, wegvluchtende honden,
idem paarden, honden die met gevaar voorons en zichzelf om ons heen blijven draaien,
domme baasjes die hier niets van zeggen, baasjes die hun hond netjes naast het
fietspad laten zitten totdat wij na een bedankje voorbij zijn, fietsen met je kier
open, en zelfs gespuug vanuit een hard wegrijdende auto (beige VW golf bij Eindhoven
Airport), in Harlingen met Hemelvaart speelde ik voor stoker toen een rotweiler
vanaf het voetpad een sprong nam en doordat er nog een baasje aan zijn riem zat
kreeg deze niet met z'n grauwende stink muil met daarboven een stel bloeddoorlopen
ogen mijn hand te pakken maar lande zijn kwijlende bakkes bovenop een van onze vier
fietstassen achterop, tjee wat zijn die honden lelijk van dichtbij, het baasje wat
er overigens sterk op leek keek ons verbaasd aan toen wij er wat van zeiden (lees
vloeken).

Zo dit zijn zo'n beetje de belangrijkste reacties die mijn vriendin en ik kregen
tijdens een jaar rondtoeren op een ligtandem (Flevobike Amigo).

Is negeren ook een reactie? Heeft iemand nog iets gemist? Staat ons nog iets te
wachten?

groeten arnoud.