Flevo Alleweder rem

> Ik heb nog geen ervaring met de Be-Alleweder schijfremmen
> in de regen; zou hun remkracht erg afnemen ? De Flevo-Alleweder
> heeft trommelremmen. Mijn huur Flevo-Alleweder had overigens
> maar \'e\'en remkabel van handvat naar verdeelpunt. Aangezien
> ik regelmatig een remkabel kapot trek (meestal als je je rem
> het hardste nodig hebt!) wil ik ALTIJD een tweede rem hebben.
---De Flevo Alleweder heeft al weer een tijdje twee trommelremmen op de
voorwielen die door 1 hendel waar direct 2 kabels uit komen bediend
worden.
Dus allen als de remhendel breekt zit je totaal zonder.
Er kan optioneel een Magura rem of Sachs schijfrem op het achterwiel
gemonteerd worden.

> Waarom is de gleufvorm in de Flevo-Alleweder eigenlijk ontstaan ?
---Voor het zicht op de weg.
> [...]
> deze gleuf bij de Be-Alleweder. Je moet hoe dan ook enigszins
> vooruit kijken en proberen te mikken waar je banden ongeveer uitkomen;
> Ik vind veiligheid belangrijk. De standaardverlichting (op accu) van
> de Be-Alleweder voldoet maar vind ik nog onvoldoende: ik wil meer
> licht, remlicht, en richtingaanwijzers. De Flevo-Alleweder wordt als
> bouwpakket geleverd zonder verlichting, als complete fiets met verlichting.
> De Flevo-Alleweder die ik huurde had geen verlichting en geen
> spiegels. Voor een verhuurde fiets vind ik dat niet acceptabel!
---zowel het bij het bouwpakket als bij de complete Alleweder is de
verlichting een optie.
er zit standaard 1 spiegel bij de Alleweder (links)

> Oh ja, een nadeel van beide fietsen kan ik nog wel noemen: het achterwiel
> slipt weg in mul zand. Het is toch wel lastig dat je dan moet uitstappen...
---Het is inderdaad geen ATB.

Om het kettingblad zitten tegenwoordig kunstof randen om de broek schoon
te houden, tevens kan de ketting er dan niet meer af lopen.
Een voordeel van het kleine (20") achterwiel is dat er een ruim bagage
ruimte in de staart ontstaat (ongeveer 80 liter inhoud)

bouwpakket   v.a.  Fl. 3495,-
compleet   v.a.  Fl. 5095,-
Sachs 3x7 naaf   Fl. 175,- meerprijs
Verlichting   Fl. 175,- Meerprijs (accu 6V / 4Ah, voor 2,4W Achter
VistaLite)
2e koplamp Fl. 25,- meerpijs

Vriendelijke groeten Andre Vrielink