Re: regenkleding

Renske Vrolijk schreef:

> Ondanks het mooie weer van dit moment ben ik op zoek naar goede
> regenkleding voor op een ligfiets. (Helaas, ik rijd geen Alleweder.)

Inderdaad is het lang niet nodig geweest, maar als het regent draag ik
zo'n felgekleurd dun jasje dat niet waterdicht is maar de ergste boel
buiten houdt. Voor mijn drie kwartier fietstijd is dat genoeg. Als het
erg hard regent heb ik nog zo'n maillot met rubber-achtige stukken, maar
die is niet vaak nodig. Met regen kom ik meestal niet natter thuis dan
met droog weer.

Een gewoon regenpak heb ik ook wel eens geprobeerd. Die dingen zijn te
ruim zodat ze overal tussen komen te zitten en op een of andere manier
liepen mijn mouwen steeds vol, brrr. Bovendien zijn ze echt waterdicht
en dat is ook geen lolletje.

Wat me steeds opvalt is dat ik het op een ligfiets niet zo erg vind als
het regent. Mijn rug blijft lekker warm en dat is een geruststellend
gevoel.

groet, Theo Mol