Re: ligfietstoertocht

Van: Matthijs de Vries
Matthias at mail.uva.nl

>Date: Sun, 01 Jun 1997 15:00:36 +0200
>From: "W.J. de Wreede" <wjwreede at pi.net>
>Subject: Ligfietstoertocht

>Tot nog toe is er een aantal tochten op ligfietsen geweest, maar allemaal
in de
>'noordelijke helft' van Nederland.

>Is er belangstelling om in juli of augustus vanuit de buurt van Rotterdam
gezamenlijk
>een tocht te fietsen??

>Gaarne een reactie.

>Wout

Hoi Wout,

Voor een toertocht ben ik altijd in.

Afgelopen zaterdag ben ik op mijn Flevobikje van Amsterdam naar mijn ouders
in Eindhoven getuft. Ik had de hele weg een straffe wind tegen en heb dus
negen uur in het zitje gelegen. Bovendien heb ik Lange Afstandsfietsroute
genomen, wat niet de kortste, maar wel de leukste weg is. Deze route gaat
met een ruime bocht om Utrecht en 's Hertogenbosch heen. Het voordeel
hiervan is, dat ik bijna aan een stuk door heb kunnen fietsen. Alleen voor
de pontjes (4 in het totaal) moest ik wachten. De mooiste stukken waren het
ritje langs de Linge, en de fietsroute door de Drunense Duinen bij
Waalwijk.

Opmerkelijke waarneming: een groep ligfietsers en wielrenners,
gebroederlijk samen trainend in de zelfde clubtenues, langs het
Wilhelminakanaal.

Reactie van een passerende wielrenner bij Vianen: "So! Als of 'ie in de
trein zit!" (Ik zat namelijk tijdens het fietsen rustig de kaart te lezen.)

Wie op de 28e de Fortenroute mee wil rijden (+/- 180 km rondom Amsterdam,
start 9:00 uur, Amsterdam CS) is van harte uitgenodigd. Reacties via de
lijst of op bovenstaand prive-adres. Afgelopen week heb ik het eerste stuk
van het parcours van de Fortenroute verkend. Langs de Vecht zijn ze de weg
aan het verbreden en asfalteren. Zoals het er uitziet, zal er voor ons op
de 28e een puike, gitzwarte baan van Muiden naar Abcoude liggen.
Groetjes,

Matthijs