Re: Addressing block error

Beste tc,

Naar aanleiding van je 'diepgravend en wetenschappelijk zeer doorwrocht
onderzoek 8-' waarin je rapporteert over negatieve ervaringen tijdens een
ligfietstocht door Belgie een klein commentaar van wetenschapstheoretische
aard.

Knip

> Misschien een link met dat andere waaruit de xenofobie van Antwerpenaren
> blijkt.

Knip

>(is dat onderdeel van de Japanse cultuur zonder
> toestemming aan andermans spullen zitten?)

Knip

1. Het staat natuurlijk vast, dat een ligfietser superieur is boven alle
overige weggebruikers. Maar volgens de formule 'Noblesse oblige' en
overigens ook uit fysische noodzaak, behoort hij op te zien naar die
anderen ipv op hen neder te zien.

2. Je steekproef was wat aan de kleine kant om op grond daarvan de
xenofobische generalisatie te maken.

3. Vraag: Getuigt de (retorische?) vraag naar de gebruiken bij onze Japanse
vrienden mogelijkerwijze van een bevooroordeeldheid?

Ter adstructie van pnt 3 de volgende ervaring. Afgelopen donderdag zette ik
omstreeks het koffieuur mijn M5 tegen een boom en stapte een restaurant
binnen waar honderd vrouwen van de Christelijke Boeren en Tuinders Bond
juist aan het afrekenen waren. Ze stapten naar buiten en bewonderden mijn
fiets. Een van hen zei: "Kijk, dat gaat zo" en ze drukte beide knopjes van
mijn fietscomputer in, zodat ik niemand kon laten zien, dat ik al ruim
honderd kilometer achter de kiezen had. Welnu, dat was niet aardig van
haar, ik stoof naar buiten en liet haar dat weten. Goed, maar nu komt mijn
punt: Ik zal niet in deze groep de vraag werpen of het gebruikelijk is, dat
vrouwen van boeren en tuinders aan andermans spullen zitten, laat staan of
het gebruikelijk is dat nederlandse vrouwen etc.

Met vr gr JEB
een rechte is ook een kromme