Re: Buigen van aluminium buis

Niels schreef:
> [...]

[knip]
en kreeg als antwoord:
> er wordt een aantal dingen beweerd waar mijn haren van overeind gaan staan.
> Ik heb het idee dat je een aantal materiaalkundige termen hebt gehoord en nu
> indruk wil maken door ze allemaal in een mailtje bezigen. (Sorry, ik wil
> niet persoonlijk worden) Ik zal een korte erata geven.

Dat klopt. Ik ben zelf helemaal niet thuis op het gebied van de materiaalkunde
maar had afgelopen week nog een praatje gemaakt met iemand die dat wel is.
Waarschijnlijk is dat niet helemaal op een rijtje gebleven...

[vervolgens schreef Patrick voor wetenschappers een beter kloppend verhaal,
waar door Mark nog een correctie op gegeven werd]

Concluderend stellen we allemaal, (wat Marcel W. al meteen suggereerde, zonder
uit te wijden op het gebied van de materiaalkunde) dat zelf even aluminium
buigen niet voor de hand ligt, maar even verstek zagen en lassen wel.

--
Groeten van Niels,
               O                                  __o
Niels Geerts                            | Email:  niels at wfw.wtb.tue.nl
Department of Mechanical Engineering    | Phone:  +31 40 2473358
Eindhoven University of Technology      | Adress: Wh -1.127, PO Box 513,
The Netherlands                        	|         5600 MB Eindhoven