Fietscomputer op Flevo (was: fietscomputer instellen)

*** Resending note of 03/06/97 21:03
De familie Dijkstra schreef en quotte:

>Er is nog een andere oplossing, namelijk gewoon op de vierkante buis
>Ongeveer ter hoogte van je knieen. Uitstekend te zien, zelf nog te
>Bedienen.

Zelf heb ik tijdens de bouw van mijn fiets een plaatje en stukje buis
op het frame gelast waar ik de teller op kan monteren. Nu is na een
aantal valpartijen het ringetje kapot gegaan en heb ik het onderste
gedeelte met een (1, voor meer kan ik geen plaats vinden) bout
vastgemaakt. Dit heeft tot gevolg dat de teller kan draaien. Dit leidt
tot de regelmatige breuk van de draaden.

Gelukkig schrijft de familie Dijkstra:

>Je kan natuurlijk niet de normale bevestiging gebruiken, zelf heb ik wel
>de normale houder gebruikt, die aan de onderkant plat afgesneden en met
>tie-raps (de plastic strips voor b.v. bedrading vast te zetten) op de
>buis vastgezet. (staat nog goed ook met zwarte strips op zwarte racer)

Dit lijkt mij ook wel een goede oplossing. Ik kan me alleen niet
voorstellen hoe ik de houder met tie-raps kan vastzetten en daarna nog
mijn teller eroverheen kan schuiven.

Kan iemand mij dat uitleggen?
bvd Toni