Re: nationale ervaringen

kieboom,t.c.j wrote:

> -knips-

> Oppassen voor paarden dus...
>  Zeg dat wel. Een aantal jaren geleden passeerde ik eens een ruiter te paard met m'n
ligger, niet wetende dat paarden per definitie schrikken van zaken die ze niet kennen
(als een paard ooit al eens geconfronteerd is geweest met een ligfiets is er niets meer
aan de hand). Welnu, het paard sprong werkelijk een meter in de lucht en wierp bijna z'n
berijder af. het was in Wassenaer. Je weet wel, dat dorp waar fietspaden nog uitgevonden
moeten worden en een fietser een inferieure diersoort is. De berijder van het paard liet
in ieder geval met behulp van onnette uitdrukkingen weten dat hij zeer boos was dat ik
daar zomaar durfde langskomen met die idiote fiets.
Tegenwoordig zet ik altijd mijn fiets aan de kant bij nadering van een paard en wacht
rustig de nerveuze passering van het dier af. Zeer aan te raden.