alu buis buigen

Dat was zeer interessant die discussie over het buigen van alu buis,
vooral omdat ik hetzelfde wil (laten) doen. Mijn metaal-chemische
kennis is weer opgefrist!( Voor de liefhebbers van onbekende termen:
als ik het goed heb, zijn Frenkel en Schotty defecten er mede de
oorzaak van dat metalen na vervorming harder en brosser worden...)

(Oh ja, gisteren kreeg ik ook een lege e-mail)

Paul Kunkeler