RE:RE: hoe bevalt de tandem

Subject: RE: hoe bevalt de tandem

Marcel Wijkstra schreef:

>#Bovendien vind ik de de trampolinegaas zitting zeer
>#comfortabel, hoewel ze niet zo mooi ogen.

>Wie ziet dat als je erop zit? Je moet natuurlijk niet solo gaan rijden op
>de tandem. Maar dan krijg je toch doorgaans ander commentaar...

Ja dat heb ik gemerkt: He joh je vergeet iemand!

>#De fiets is qua prijs dacht ik vergelijkbaar of iets goedkoper dan de M5, naar de
>#prijs van de Optima heb ik nooit geinformeerd.

>De Optima ligt ook rond de f6000,- Ik geloof dat ze expres iets onder
>de M5 zitten.

Valt me niet tegen, het was toch een Alu-frame?

>#Qua rijgedrag kan ik alleen de M5 vergelijken (de Optima lijkt hierop) en is er
>#weinig verschil behalve dat de M5 geen voorvering heeft en geen last van een
>#torderende ketting (bij voorwiel aandrijving).
>#Persoonlijk vind ik dit maar een klein nadeel
>#t.o.v. het voordeel van onafhankelijke aandrijving.

>Eerst ziwen, dan geloven. Op een ligtandem heb ik nog nooit gereden (toen
>we die wilden huren  bij de Liggende Hollander was net de vorige dag de
>voorvork krom gereden),

Pech gehad probeer het nog eens, als je echt geinteresseerd bent kun je hem komen
vergelijken wij wonen daar vlakbij.

>maar het lijkt me niet al te wendbaar. En dan
>ook nog eens de beperking van die ketting... Het lijkt mij geen stadsfiets,
>of vergis ik me daarin?

Nee je vergist je niet hoewel wij wel regelmatig door Eindhoven (en andere steden)
rijden ben je natuurlijk wel beperkt in de route keuze, maar daarin verschilt de
Amigo niet van de andere.
Maar als je een stadsfiets wilt kun je beter een gooi-en-smijt-fietsje nemen zoals
ATB'tje en geen ligfiets, kun je nog eens stoep op stoep af.

>Kom je een beetje tussen paaltjes door?

Ja dat lukt goed mits er niet eerst een krappe haakse bocht aan voorafgaat.

Klopt, kan dus altijd nog.

groeten Arnoud