Re: Cycle Vision

Axel B. schreef:
#Wij (SO en ik) zijn zondag bij CV geweest
#Op zondag is alles min of meer goed verlopen, ondanks de regen:
#tijdens het criterium regende het behoorlijk, maar aan het begin
#van de afvalrace was het gelukkig weer droog. Een donkere lucht
#dreigde roet in het eten te gooien, en er viel ook regen uit,
#maar gelukkig kwam er pas onweer uit toen-i was overgedreven.

Je vergeet nu wel even het onweder tijdens het criterium.
Wij (ik, vriendin, haar broer en 2 vriendinnen) liepen juist
naar het hoogste punt van het criterium-parcours toen het
begon te knallen.

#Materiaal pech bleef beperkt, iemand die het 'voorste stuk pijp waar de
#trapas aan vast zit en dat aan de rest van het frame geklemd zit'
#(is daar een goed woord voor?)

Voorbuis?

#bij het starten in de 200 m op zondaf 'scheef' trapte

Dat was niet de 200m (die was zaterdag) maar de 50m dragrace (met staande
start dus). Een extreme belasting voor de fiets. Er waren daarbij meer
uitvallers met pech, al was die pech niet altijd even duidelijk zichtbaar.
O.a. een vastgelopen achterste ketting bij de tandem van Allert Jacobs
en John Poot.

#en iemand die (als ik het goed begrepen heb) door een lekke band
#ten val kwam in het criterium.

In de tweede manche slipte er een bovenaan (op een Rowan), vermoedelijk
door de gladheid des regens. En degene die op z'n lage racer met veel moeite
Ymte Sybrandy in een C-alleweder voorbij was gestoken - verdraaid handig
ding tijdens criteriums, want je kunt gewoon iedereen van de weg drukken
zonder kans op letsel bij jezelf - ging van pure vermoeidheid onderuit
onderaan de helling (18% naar beneden, gevolgd door een bocht).

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at wins.uva.nl
-