Re: Cycle Vision

Marcel vulde aan/verbeterde:
> Axel B. schreef:
> #Wij (SO en ik) zijn zondag bij CV geweest
> #Op zondag is alles min of meer goed verlopen, ondanks de regen:
> #tijdens het criterium regende het behoorlijk, maar aan het begin
> #van de afvalrace was het gelukkig weer droog. Een donkere lucht
> #dreigde roet in het eten te gooien, en er viel ook regen uit,
> #maar gelukkig kwam er pas onweer uit toen-i was overgedreven.
>
> Je vergeet nu wel even het onweder tijdens het criterium.
> Wij (ik, vriendin, haar broer en 2 vriendinnen) liepen juist
> naar het hoogste punt van het criterium-parcours toen het
> [...]

Hmm. Gemist? Of al weer vergeten?  Of zo ver weg dat we ons geen
zorgen gemaakt hebben? Nu je het zegt herinner ik me wel wat donder.
Maar, tijdens de afvalrace keek men (Nico) bezorgd naar de lucht en
vreesde het misschien te zou moeten breken, bij het criterium
speelde dat dacht ik niet.
> #Materiaal pech bleef beperkt, iemand die het 'voorste stuk pijp waar de
> #trapas aan vast zit en dat aan de rest van het frame geklemd zit'
> #(is daar een goed woord voor?)
>
> Voorbuis?

Het is zo simpel... dank! :-)
(vraag die nu opkomt: is dit voor iedereen even simpel, of is er specifiek
 ligfiets/technisch jargon die het verzamelen waard is (web-pagina :-)?)

> #bij het starten in de 200 m op zondaf 'scheef' trapte
>
> Dat was niet de 200m (die was zaterdag) maar de 50m dragrace (met staande
> start dus).

Dank. Sorry voor de verwarring.

> Een extreme belasting voor de fiets. Er waren daarbij meer
> uitvallers met pech, al was die pech niet altijd even duidelijk zichtbaar.
> O.a. een vastgelopen achterste ketting bij de tandem van Allert Jacobs
> en John Poot.
>
> #en iemand die (als ik het goed begrepen heb) door een lekke band
> #ten val kwam in het criterium.
>
> In de tweede manche slipte er een bovenaan (op een Rowan), vermoedelijk
> door de gladheid des regens.

Ook Ymte (op Basic?) ging daar even onderuit en krabbelde weer snel overeind.

> En degene die op z'n lage racer met veel moeite
> Ymte Sybrandy in een C-alleweder voorbij was gestoken - verdraaid handig
> ding tijdens criteriums, want je kunt gewoon iedereen van de weg drukken
> zonder kans op letsel bij jezelf - ging van pure vermoeidheid onderuit
> onderaan de helling (18% naar beneden, gevolgd door een bocht).

Die bedoelde ik. Toen men na de finish de fiets bekeek meende ik iets
op te vangen over een achterband die niet in orde was.

Was een spectaculair gezicht, die fietsen die van de helling door de
bocht gingen, en dat met de regen...  (ik stond onderaan die helling).

Dank voor de aanvulling/correcties!

Groetjes,
Axel.