Re: Challenge Focus

Jan schreef:

> [...]
een geschikt zitje te vinden. De meeste zitjes zijn te kort en leveren na een
goeie 50 kilometer veel drukpijn op.

is erg klein en er komt op korte termijn geen langer zitje...en om een fiets
van 3000 piek weer te gaan verbouwen om er een M5 zitje op te zetten zie ik
niet echt zitten.

In mijn zoektocht naar lange zitjes, ik ben zelf 1 meter 93 lang, ben ik een
paar goed liggende zitjes/ligjes tegen gekomen. De houten M5 zitjes in de
grootste maat en zonder schuim bevalt, nadat ik eenmaal genoeg ligvlees
gekweekt had, goed. De eerste weken waren wel behoorlijk afzien, maar nu heb ik
er geen problemen meer mee. Alleen de afwatering zou beter kunnen.

Vorig jaar heb ik een zitje van Sascha Knoop gekregen, die me ook erg goed
bevalt. Langer dan een M5 zitje, met een minder grote kromming in de rug.
Heerlijk voor mijn rug, ook nog met schuim erin. Ik weet niet zeker of hij ze
nog steeds maakt, maar dat zou ik kunnen vragen.
Dit zitje kun je via Optima proberen te krijgen, of via mij. Ik heb in ieder
geval een fiets staan waar je op zou kunnen proberen.

Volgens mij moeten de net zitjes die Flevo de laatste tijd gebruikt ook vrij
groot zijn, maar daar heb  ik geen ervaring mee.

Groet, Gijs

G.Baron at ato.dlo.nl