Re: Flevobike(zitjes) - Raycoflex

Een natte rug
was 1 van mijn aanloop-problemen bij het ligfietsen.
(Een kennis noemde dit ooit als hoofdreden om weer rechtop te gaan fietsen.)

Een jaar terug kocht ik bij *Twigt* een kussen van "aquamat"
(als ik de naam goed heb onthouden - het schijnt in zeilboten
als kussenvulling te worden gebruikt en bestaat zo te zien uit een weefsel
van plastic draden ingeklemd tussen twee lagen vliezeline oid)
met een stevig katoenen overtrek dat direct
over een M5-zitje kan worden geschoven.
Het natte-rug probleem bleef, maar bleef nu binnen de perken.

Vorige week kreeg het overtrek een wasbeurt
(na een lange tocht in de warmte bleven er witte zoutlagen achter
in het overtrek) en fietste ik weer eens met
het originele M5-gesloten-cel-schuim kussen.
Toen merkte ik het verschil pas goed:
na 30-40min. fietsen doorweekt van kruis tot schouders.
Niet heel erg tijdens een vrijetijds-tochtje, maar hinderlijk bij het
forenzen als je zo doorzweet de enigszins geciviliseerde werkomgeving
binnen moet.

Hoera voor die aquamat!

De term rayco (reyco) flex herinner ik me uit eerdere discussies.
Aquamat is kennelijk toch iets anders: na een jaar is het ding nog
als nieuw en bepaald niet geplet, dus het gesignaleerde bezwaar tegen
raycoflex geldt hier niet.

Ik weet niet of aquamat ook passend bij Flevobikes verwerkt wordt.
Maar: wat je nodig hebt kan van de rol worden geknipt,
en een handige naaier moet (a/d hand v/e voorbeeld) zo'n overtrek
zelf kunnen fabriceren.

wanneer krijgen we de beloofde uitslag van de enquete ligfietsstoelen
van eind februari 1997? Of kwam er te weinig respons?

Kees Doets