Re: flevobike banden

René Voorburg wrote:

> Hallo, -knip-
 Ik zou daar graag wat smallere en
> sportievere banden op willen zetten. Mijn vraag is nu of dat kan zonder een
> andere velg er op te zetten. Als ik er een andere velg op moet zetten kom
> ik waarschijnlijk met het probleem te zitten (ok, liggen) dat de Magura rem
> niet meer op de juiste plek zit.

Dat valt wel mee, denk ik.

> Op de banden die er nu om zitten staat: (20 X 1.75)  47 - 406 B40.

Normaal gesproken kun je in ieder geval naar 20 x 1,25. Smaller dan dat heeft naar mijn
idee niet veel zin. Als je hogedrukbandjes met weinig profiel neemt, is de rolweerstand
van een wat bredere band vrijwel hetzelfde als van een smalle. Een iets bredere band is
bovendien wat comfortabeler.

Danny.