Re: Flevobike Banden

> Hallo,
>
> Ik heb onlangs een tweede hands flevobike gekocht. Nu het fietsen ermee na
> een paar weken steeds beter begint te lukken zit ik met een vraag. Op de
> fiets zitten nogal dikke banden. Ik zou daar graag wat smallere en
> sportievere banden op willen zetten. Mijn vraag is nu of dat kan zonder een
> andere velg er op te zetten. Als ik er een andere velg op moet zetten kom
> ik waarschijnlijk met het probleem te zitten (ok, liggen) dat de Magura rem
> niet meer op de juiste plek zit.
>
> Op de banden die er nu om zitten staat: (20 X 1.75)  47 - 406 B40.

die laatste maat is belangerijk, Dit is een ETRTO maat.
Vooral die maat "406" is belangrijk, dit is namelijk de diameter van de
velg.
Op deze maat velg (tegenwoordig is dit standaard) kun je veel banden
type's krijgen.
Bandjes van 28 tot 45 mm breed.

Continental Grand Prix  /  28 mm  /  7 bar  /  Fl. 60,-
Swallow City Marathon  /  32 mm  /  7 bar  /  Fl. 35,-
Vredestein Monte Carlo  /  35 mm  /  7 bar  /  Fl. 35,-  (deze band
monteren we momenteel standaard op elke fiets)

Vriendelijke Groeten Andre Vrielink