Hoe bandenspanning te meten?

Beste lezers en mede ligfietsers,

Voor een ligfiets is het zeer belangrijk dat de bandenspanning juist is.
Zeker bij mijn Alleweder merk ik goed het verschil van al dan niet juiste
spanning.

Ik heb begrepen dat de luchtdruk 7 bar moet zijn maar hoe meet ik dat bij
binnenbanden met een gewoon ventiel?

Een compressiemeter werkt niet want het rubbertje in het ventiel houdt de
druk tegen. Met een autopomp en verloopnippel werkt ook niet. Hoe nu
verder?

Daarbij wil ik graag weten wat de ondergrens is van het aantal trapper
omwentelingen dat je moet maken om verantwoord te kunnen fietsen. Links en
rechts hoor ik dat dit tenminste 90 slagen per minuut moeten zijn. Is dit
juist en waar is dit op gebaseerd?
Met vriendelijke groet,

Mario Penzen