Re: veiligheid

Landheer wrote:

> Ik probeer ze meestal de stuipen op het lijf te jagen door met
> de vlakke hand op de auto te slaan (zitten ze ineens tegen het dak).
> Schade veroorzaak je niet, maar het maakt een hoop kabaal en je raakt de
> automobilist in de ziel, hij denkt even dat je hem geraakt hebt.
> Het is niet netjes ze zo te laten schrikken, maar een volgende keer kijken ze
> wel beter uit...

Ik ken iemand die dat ook deed en vervolgens voor z'n leven moest fietsen omdat de
automobilist (stond asociaal op een fietspad geparkeerd) HEEL ERG boos werd en ENORM
hard optrok om die stoute fietser eens even toe te takelen. Iemand die op een fietspad
geparkeerd staat of een fietser op andere wijze in levensgevaar brengt (er vallen
jaarlijke talloze zwaar gewonden door idioten die op fietsstroken staan) verdient
natuurlijk een dreun op z'n wagen, maar neem alsjeblieft geen onnodige risico's. Nog
beter: probeer een dialoog aan te gaan (inderdaad, heeft zelden zin).

Danny.