Re: Hoe bandenspanning te meten?

> Ik vraag me af hoeveel druk je eigenlijk met verschillende pompen kan
> opbouwen. Kan je bijvoorbeeld met zo'n staafpompje eigenlijk wel tot 7 bar
> komen? En een "gewone" pomp? Is de filosofie bij een handpomp niet gewoon
> "zo hard als je 'm krijgen kan"?

Volgens mij kom je met simpele pompjes die je tussen je frame kunt klemmen
(kosten 10 gulden of zo) niet verder dan zo'n 5 bar. Tenminste dat merk ik
als ik onderweg een lekke band heb gehad en daarmee gepompt heb. Als ik dan
thuis met een staande pomp met drukmeter wat lucht erbij pomp krijg ik er
makkelijk 7 bar in. (Die pomp gaat tot over de 10 bar, is een SKS van 80
gulden, maar van Zefal en andere merken heb je die ook).
Ik heb wel gemerkt dat de speciale pompjes van Zefal -- de HP variant --
duidelijk beter presteert. Voor de laatste loodjes zet je een knopje om
(het High Pressure knopje) en dan krijg je er nog wel 6 a 7 bar mee.
Deze pompjes kosten dan ook wel 40 gulden.
Ik heb overigens geen idee hoe goed die CO2 patronen presteren.

--
Groeten van Niels,
               O                                  __o
Niels Geerts                            | Email:  niels at wfw.wtb.tue.nl
Department of Mechanical Engineering    | Phone:  +31 40 2473358
Eindhoven University of Technology      | Adress: Wh -1.127, PO Box 513,
The Netherlands                        	|         5600 MB Eindhoven