Re: Bandenspanning CO2 patronen

> Niels schreef:
> #Sorry dat ik in het vorige bericht ineens over CO2 patronen begin.
>
> Verontschuldigingen zijn hier zeker op z'n plaats.
> We gaan als HUMAN powered drivers toch niet ineens gebruik maken
> van machinaal gevulde CO_2 patronen? Kom op zeg, gebruik je
> human power ook voor de bandenspanning.

Ik zal ze zelf dan ook zeker niet gebruiken.

> #Deze worden vooral in de mountainbike-sport
> #gebruikt, omdat je daar bij wedstrijden zelf voor het bandenplakwerk
> #verantwoordelijk bent (meerijden van materiaalwagens met reservewielen
> #over heuvelachtige rotsige parcoursen is wat moeilijk).
>
> Volgens mij is het pompen maar een klein gedeelte van de totaal
> benodigde tijd om een band te plakken (kost mij doorgaans 5-15min;
> dan heb je de wedstrijd onderhand wel vorloren, dunkt mij).
> Alhoewel... er gaat natuurlijk wel bijna vijfmaal zoveel lucht
> in zo'n 52-599 band als in een 28-406...

Verder was mijn verhaal natuurlijk niet helemaal correct/volledig.
Ik ga er van uit dat er niet geplakt wordt, maar alleen een binnenband
verwisseld wordt. En er gaat inderdaad heel wat lucht in zo'n 26inch x 2.00
--
Groeten van Niels,
               O                                  __o
Niels Geerts                            | Email:  niels at wfw.wtb.tue.nl
Department of Mechanical Engineering    | Phone:  +31 40 2473358
Eindhoven University of Technology      | Adress: Wh -1.127, PO Box 513,
The Netherlands                        	|         5600 MB Eindhoven